Obsługa kontenerów

Dwa dźwigi typu Liebherr LHM 500 z automatyczną chwytnią Bromma gwarantujące przeładunki kontenerów o wadze 40 ton (17 rzędów), a po przezbrojeniu również kontenerów over high oraz 140 tonowych sztuk ciężkich.

Oświetlony i monitorowany plac składowy – CY o powierzchni 9 300 m2 umożliwiający składowanie kontenerów pełnych do 4-5 warstw – jednorazowo 1600-2000 TEU. Na plac składowy dochodzą dwie linie kolejowe, które gwarantują jednorazowe wprowadzenie całopociągowego składu na platformach Sggos o pojemności 80 TEU (4 x 20’= a platforma Sggos).

Stanowiska do podłączenia kontenerów reefer – 85 gniazd. Bliskość chłodni Euro-Terminalu – pojemność składowania ok. 24 000 palet w przedziale temperatur (-30/+13°C) daje szansę odbiorcom na rozformowanie i krótkie składowanie pełnych kontenerów chłodniczych na placu.

13,2
m
Zanurzenie pozwalające na wprowadzanie kontenerowców post-panamax ok. 4 500 TEU.

Obsługę kontenerów w relacji wagon – plac – wagon zapewniają reachstakery typu Kalmar. Łącznie 15 (ciągników siodłowych i naczep) do odwozu kontenerów z i na plac.

Wprowadzanie pociągów kontenerowych i prace manewrowe platform zabezpiecza 5 własnych lokomotyw.

Pod koniec 2013 roku Terminal został wyposażony w suwnicę kontenerową STS typu post-panamax. W 2014 roku zakupiono nowy spreader Bromma typu SSx45 oraz ramę typu OSx45 dla przeładunku kontenerów overhight.

Nowe inwestycje pozwalają już dziś bezpiecznie przyjmować statki kontenerowe na dwóch nabrzeżach – Hutników i Górników. Dzięki temu zapobiega się ewentualnej kongestii kontenerowców, a także znacznie zwiększył się komfort obsługi.