Błąd
  • JFolder::create: Tworzenie folderu nie powiodło się

Historia

Początki Portu w Świnoujściu


1729

Fryderyk Wilhelm I, władca pruski, podjął decyzję o pogłębieniu rzeki Świny i budowie u jej ujścia portu


1818 - 1829

Budowa falochronów, spowodowała, że nawet w sztormowe dni wejście do portu było spokojne i bezpieczne.


1828

Ustawiono na wschodnim falochronie świecącą stawę, aby zapewnić bezpieczny ruch statków, a dwa lata później wieżę obserwacyjną pilotów na wybrzeżu wschodnim.


1854

Umocnienie nabrzeży portowych na wschodnim brzegu Świny.


1857

Rozbłysło światło latarni morskiej.


1946

Wprowadzenie polskich przepisów portowych, oczyszczenie portu z wraków.

 

Inwestycje powojenne


1950

Oddanie do eksploatacji Bazy bunkrowania statków przy Nabrzeżu Portowców (Świnoport I).


1959 - 1964

Odbudowa Nabrzeża Władysława IV.


1961 - 1964

Przebudowa Bazy Odlichtunku Statków.


1966 - 1984

Budowa Bazy Przeładunków Węgla, Nabrzeże Górników (Świnoport II).


1976 – 1978

Budowa Bazy Przeładunków Surowców Chemicznych, Nabrzeże Chemików (Świnoport III).


1986

Zakończenie budowy Bazy Przeładunków Rudy, Nabrzeże Hutników (Świnoport IV).


1998- 1999

Budowa Terminala Deza Polska - do przeładunku płynnego paku, przy Nabrzeżu Chemików.


1999

Początek rozbudowy zaplecza Nabrzeża Hutników.


2001

Początek modernizacji Nabrzeża Górników i przystosowanie do relacji rozładunkowej.


2002 - 2003

Rozbudowa Terminala Deza Polska - do przeładunku płynnego paku – dwa nowe zbiorniki


2003 - 2004

Budowa Terminala Kontenerowego przy Nabrzeżu Hutników (VGN).


2009

Wyposażenie Nabrzeża Górników w dwa żurawie portowe Liebherr LHM 500 o udźwigu 140 ton każdy.


2009 - 2012

Budowa Terminala Bunge Trade Polska  – do przeładunku zboża, na Nabrzeżu Portowców.

 

Historia Spółki OT Port Świnoujście



Październik 1990

Uproszczenie struktury organizacyjnej i zwiększenie samodzielności Zakładu Przeładunkowo – Składowego w Świnoujściu, działającego w ramach państwowego przedsiębiorstwa Zarządu Portu Szczecin – Świnoujście.


Maj 1991

Przekształcenie Zarządu Portu Szczecin – Świnoujście w jednoosobową spółkę akcyjną Skarbu Państwa


Wrzesień 1991

Powstanie Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością: PORT HANDLOWY ŚWINOUJŚCIE.


Styczeń 2008

Nabycie udziałów przez PTK Holding S.A. z Zabrza (później DB Schenker Rail Polska S.A.) i Odratrans S.A. z Wrocławia (później OT Logistics S.A.) od Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.


Wrzesień 2012

Przejęcie pakietu kontrolnego Portu Handlowego Świnoujście przez OT Logistics S.A. po odkupieniu udziałów od DB Schenker Rail Polska S.A.


Kwiecień 2015

Zmiana nazwy firmy na OT Port Świnoujście Sp. z o.o.

Certyfikaty

 

OT Logistics w Europie

1

OT Logistics S.A.

Szczecin, Polska

2

Rentrans Cargo Sp. z o.o.

Szczecin, Polska

3

OT Port Wrocław Sp. z o.o.

Wrocław, Polska

4

Rentrans International Spedition Sp. z o.o.

Katowice, Polska

5

Żegluga Bydgoska Sp. z o.o.

Bydgoszcz, Polska

6

OT Port Świnoujście Sp. z o.o.

Świnoujście, Polska

7

RENTRANS EAST SP. Z O.O.

Przemyśl, Polska

8

I Fundusz Mistral S.A.

Warszawa, Polska

9

Deutsche Binnenreederei AG

Berlin, Niemcy

10

Deutsche Binnenreederei AG

Hamburg, Niemcy

11

C.Hartwig Gdynia S.A.

Gdynia, Polska

12

OT Port Gdynia Sp. z o.o.

Gdynia, Polska

13

PSA Transport Ltd.

Londyn, Wielka Brytania

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Rozumiem, zamknij to okno

Polityka Plików Cookies

Nasz serwis używa plików "cookies" poniżej znajdziesz informację o tym do czego służą i jak działają pliki "cookies". 


1. Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze strony internetowej. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji.

2. Pliki „cookies” używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.

3. Przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają umieszczanie plików „cookies” na urządzeniu końcowym użytkownika. Ustawienia te mogą zostać zmienione przez użytkownika w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie końcowe użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej) użytkownika. 

4. Operator Serwisu informuje, że ograniczenie stosowania plików „cookies”, może wpłynąć na niektóre funkcje dostępne na stronie internetowej Serwisu.